Bij budgetbeheer is er geen verantwoording schuldig aan de rechtbank. Dit geldt alleen bij een bewindvoering/curatele. U ontvangt maandelijks een overzicht van de door ons gedane betalingen en ontvangsten.
Voor budgetbeheer is een door beide partijen ondertekende overeenkomst vereist. Ook is een getekende machtiging noodzakelijk om in uw plaats op te kunnen treden als beheerder van uw inkomsten en uitgaven.
Zowel bij budgetbeheer als bij bewindvoering/curatele wordt er een beheerrekening geopend waarop uw inkomen wordt overgemaakt, en vanaf deze rekening vinden alle betalingen plaats. Wekelijks wordt een afgesproken bedrag aan leefgeld naar uw eigen rekening overgemaakt.
Wij schrijven alle betrokken partijen aan, om ervoor te zorgen dat alle post met betrekking tot uw financiën naar ons postadres wordt gestuurd. Daarna zult u misschien nog incidenteel post op uw adres krijgen, welke u dan zo spoedig mogelijk aan ons dient op te sturen.
Wij bieden drie vormen van budgetbeheer. Bij al deze vormen openen wij voor u een aparte bankrekening die wij als beheerrekening zullen gebruiken. Het openen van deze rekening bieden wij gratis aan.
Bij deze vorm van beheer worden door ons de vaste lasten betaald via de beheerrekening. Het restant van het budget wordt overgemaakt naar de privérekening van de cliënt. Er wordt niet gereserveerd voor jaarafrekeningen of onvoorziene uitgaven.
Naast de betaling van de vaste lasten worden drie reserveringen gemaakt voor bijvoorbeeld de jaarafrekeningen van energie, water en een post onvoorzien. Het restant van het budget wordt overgemaakt naar de privérekening van de cliënt.
De uitgebreide en intensieve vorm is bedoeld voor cliënten die verregaande hulp nodig hebben bij het regelen van het budget, inkomensreparatie en contacten met instanties. Naast de vaste lasten worden door ons ook alle openstaande rekeningen (schulden) van de cliënt in kaart gebracht. In geval van schulden zal met schuldeisers, incassobureau`s en deurwaarders contact worden gezocht voor het treffen van een passende regeling.
Postadres
A&O Bewindvoering
Postbus 9351
1800 GJ Alkmaar
KvK 55760473
Telefonische openingstijden
Iedere werkdag (ma t/m vrij)
van 10:00 tot 12:00 uur
(T) (070) 770 90 44
(F) (070) 770 90 45
info@aobewindvoering.nl